martes, 14 de noviembre de 2017

9. LA COMPETENCIA DIGITAL

Qu猫 hi ha de nou amics? 馃憢馃悋

Els companys ens han explicat la compet猫ncia digital.

La nova societat segle XXi- redifinici贸 processos-- educaci贸-- canvi als processos d'aprenentatge i remodelaci贸 als processos d'enssnyament- aprenentatge-- constructivisme+ interaccionisme

AVANTATGES DE LES TIC A L'脠MBIT EDUCATIU


  • facilita processos de comunicaci贸, relaci贸 i potenciaci贸 del di脿leg.
  • Interactivitat.
  • Construcci贸 d'instruments per a la millora de processos d'educaci贸.
  • Acc茅s ober a la informaci贸.
  • Superaci贸 de barreres espacio-temporals.
  • Democratitzaci贸 de l'aprenentatge.


INCONVENIENTS DE LES TIC A L'脌MBIT


RECURSOS ECON脪MICS → Acc茅s i recursos neccesaris per part de l'estudiants
                                                  ↘Necessitats d'una infraestructura administrativa especifica.
                                                  ↘ Cost de temps i diners per a l'adquisici贸 d'equips.

RECURSOS DID脌CTIS → Falta de formaci贸 i experi猫ncia educativa.
                                            → Necessitat de formaci贸 per a poder interaccionar en un entorn tem脿tic.
                                            ↘  Capacitat de treballar en grup.

PROBLEMES WEB →Drets d'autor, seguritat i autentificaci贸.
                                    → Ample de banda.
                                     ↘ Distracci贸 per la web.

NOUS TIPUS D'APRENENTATGES BASATS EN LES TIC

Aprenentatge lineal→Aprenentatge interactiu
Aprenentatge instructiu→Aprenentatge constructiu
Aprenentatge inductiu→ Aprenentatge deductiu
Aprenentatge indivivual → Aprenentatge col·laboratiu

HABILITATS DEL SEGLE XXI


Desenvolupament social i econ貌mic→ sistemes educatius oferixen noves habilitats i compet猫ncies
                                                               ↙
Habilitats i compet猫ncies del segle XXI→ Aquelles habilitats i compet猫ncies necessaries perqu猫 els joves siguen treballadors, efectius i ciutadans de la societat del coneixement del segle XXI.

Lic茅ncia de YouTube est谩ndar

Dimensions segons la OCDE
  • Informaci贸
  • Comunicaci贸 
  • Impacte 猫tic o social.

LES QUATRE C's: pensament cr铆tic, col·laboraci贸, comunicaci贸, creativitat e innovaci贸.

APRENENTATGE PERMANENT


Com indica la Coissi贸 de les Comunitats Europees: "脡s la cerca de coneixement "continu, voluntari i auto-motivat" per raons personals o professionals. Per tant, no nom茅s millora la inclusi贸 social, la ciutadania actia i el desenvolupament personal, sin贸 tamb茅 la auto-sensibilitat, aix铆 com la competitivitat i la ocupabilitat."

CONTEXTOS ESTABLERTS PER AL APRENENTATGE PERMANENT


  • Educaci贸 a casa
  • D'adults
  • Continua
  • Treball de coneixement
  • Entorns personals.

LA COMPET脠NCIA DIGITAL EN EL APRENENTATGE PERMANENT


脡s una compet猫ncia clau de l'aprenentatge permanent, exigeix una bona comprensi贸 i amplis coneiximents i persones capaces d'utilitzar eines per produir, presentar i comprendre la informaci贸.


GENERACI脫 NET


Nova societat segle XXI→ estudiants amb flexibilitat i creativitat→ Compet猫ncia digital eix del proc茅s educatiu.

COMPET脠NCIA DIGITAL

Hi ha moltes definicions com:
  • "Uso confiado y cr铆tico de los medios electr贸nicos para el trabajo, el ocio y la comunicaci贸n" (Ferr茅s,2004)

HABILITATS QUE ES DESENVOLUPEN EN EDUCACI脫 INFANTIL

  • Inlcusio, interculturalitat, constructivisme o qualitat i innovaci贸.
  • Compet猫ncies digitals i alfabetitzaci贸 tecnol貌gica.
  • Aspectes motivacionals que fomenten la participaci贸 activa.
  • Formaci贸 permanent.
  • Comprom铆s en la cura de l'organitzaci贸 en base als valors i normes.
  • Valorar elsentorns de treball col·laboratiu.
  • Adaptaci贸 metodol貌gica.

ALFABETITZACI脫 DIGITAL

脡s la necessitat de realitzar o de dur a terme una alfabetitzaci贸 digital dels estudiants des de l'etapa d'infantil fins a la universit脿ria, entenent-la com una educaci贸 en mitjans de comunicaci贸 que els permeta interpretar de manera anal铆tica, cr铆tica i reflexiva els continguts d'aquests.

DIMENSIONS DE L'ALFABETITZACI脫 DIGITAL

  • Socioestructural
  • Eines
  • Investigadora
  • Cr铆tica
  • Pl脿 de publicaci贸
  • Recursos
  • Tecnologies incipients.

PER A SABER M脡S


MATEMATICS
PIXTON

Despr茅s hem fet el kahoot i el professor ens ha explicat la pr脿ctica que hem de fer. Un v铆deo de la inclusi贸.

Ens llegim el pr貌xim dia. 馃憖馃憢馃挏


No hay comentarios:

Publicar un comentario