Els companys ens han explicat la compet猫ncia digital.
La nova societat segle XXi- redifinici贸 processos-- educaci贸-- canvi als processos d'aprenentatge i remodelaci贸 als processos d'enssnyament- aprenentatge-- constructivisme+ interaccionisme
AVANTATGES DE LES TIC A L'脠MBIT EDUCATIU
- facilita processos de comunicaci贸, relaci贸 i potenciaci贸 del di脿leg.
- Interactivitat.
- Construcci贸 d'instruments per a la millora de processos d'educaci贸.
- Acc茅s ober a la informaci贸.
- Superaci贸 de barreres espacio-temporals.
- Democratitzaci贸 de l'aprenentatge.
INCONVENIENTS DE LES TIC A L'脌MBIT
RECURSOS ECON脪MICS → Acc茅s i recursos neccesaris per part de l'estudiants
↘Necessitats d'una infraestructura administrativa especifica.
↘ Cost de temps i diners per a l'adquisici贸 d'equips.
RECURSOS DID脌CTIS → Falta de formaci贸 i experi猫ncia educativa.
→ Necessitat de formaci贸 per a poder interaccionar en un entorn tem脿tic.
↘ Capacitat de treballar en grup.
PROBLEMES WEB →Drets d'autor, seguritat i autentificaci贸.
→ Ample de banda.
↘ Distracci贸 per la web.
NOUS TIPUS D'APRENENTATGES BASATS EN LES TIC
Aprenentatge lineal→Aprenentatge interactiu
Aprenentatge instructiu→Aprenentatge constructiu
Aprenentatge inductiu→ Aprenentatge deductiu
Aprenentatge indivivual → Aprenentatge col·laboratiu
HABILITATS DEL SEGLE XXI
Desenvolupament social i econ貌mic→ sistemes educatius oferixen noves habilitats i compet猫ncies
↙
Habilitats i compet猫ncies del segle XXI→ Aquelles habilitats i compet猫ncies necessaries perqu猫 els joves siguen treballadors, efectius i ciutadans de la societat del coneixement del segle XXI.
Lic茅ncia de YouTube est谩ndar
- Informaci贸
- Comunicaci贸
- Impacte 猫tic o social.
LES QUATRE C's: pensament cr铆tic, col·laboraci贸, comunicaci贸, creativitat e innovaci贸.
APRENENTATGE PERMANENT
Com indica la Coissi贸 de les Comunitats Europees: "脡s la cerca de coneixement "continu, voluntari i auto-motivat" per raons personals o professionals. Per tant, no nom茅s millora la inclusi贸 social, la ciutadania actia i el desenvolupament personal, sin贸 tamb茅 la auto-sensibilitat, aix铆 com la competitivitat i la ocupabilitat."
CONTEXTOS ESTABLERTS PER AL APRENENTATGE PERMANENT
- Educaci贸 a casa
- D'adults
- Continua
- Treball de coneixement
- Entorns personals.
LA COMPET脠NCIA DIGITAL EN EL APRENENTATGE PERMANENT
脡s una compet猫ncia clau de l'aprenentatge permanent, exigeix una bona comprensi贸 i amplis coneiximents i persones capaces d'utilitzar eines per produir, presentar i comprendre la informaci贸.
GENERACI脫 NET
Nova societat segle XXI→ estudiants amb flexibilitat i creativitat→ Compet猫ncia digital eix del proc茅s educatiu.
COMPET脠NCIA DIGITAL
Hi ha moltes definicions com:- "Uso confiado y cr铆tico de los medios electr贸nicos para el trabajo, el ocio y la comunicaci贸n" (Ferr茅s,2004)
HABILITATS QUE ES DESENVOLUPEN EN EDUCACI脫 INFANTIL
- Inlcusio, interculturalitat, constructivisme o qualitat i innovaci贸.
- Compet猫ncies digitals i alfabetitzaci贸 tecnol貌gica.
- Aspectes motivacionals que fomenten la participaci贸 activa.
- Formaci贸 permanent.
- Comprom铆s en la cura de l'organitzaci贸 en base als valors i normes.
- Valorar elsentorns de treball col·laboratiu.
- Adaptaci贸 metodol貌gica.
ALFABETITZACI脫 DIGITAL
脡s la necessitat de realitzar o de dur a terme una alfabetitzaci贸 digital dels estudiants des de l'etapa d'infantil fins a la universit脿ria, entenent-la com una educaci贸 en mitjans de comunicaci贸 que els permeta interpretar de manera anal铆tica, cr铆tica i reflexiva els continguts d'aquests.DIMENSIONS DE L'ALFABETITZACI脫 DIGITAL
- Socioestructural
- Eines
- Investigadora
- Cr铆tica
- Pl脿 de publicaci贸
- Recursos
- Tecnologies incipients.
PER A SABER M脡S
MATEMATICS
PIXTON
Despr茅s hem fet el kahoot i el professor ens ha explicat la pr脿ctica que hem de fer. Un v铆deo de la inclusi贸.
Ens llegim el pr貌xim dia. 馃憖馃憢馃挏
No hay comentarios:
Publicar un comentario