Hola a tots de nou!!!
Hui els nostres companys ens han explicat l'organització de les TICS als centres.
La sociedad red.
La societat que vivim es va desenvolupant entorn a les TIC.
En base aquest desenvolupament apareix la societat de la informació i la comunicació (SIC), per tan és necesari:
- Adaptació de la sociedat.
- Adaptació de la rutina diària.
- Adaptació de la educació.
- Adaptació del professorat i alumnat.
Les TIC en la educació.
Ens centrem en la adaptació de la educació, el professorat i el alumnat, això implica que haga una constant innovació educativa.
- Conceptes.
- Tècniques.
- Organització del centre.
La integració de les TIC en la educació, significa la seva utilització en els processos d'ensenyament i aprenentatge que es realitza en el aula i fora d'ella per el aconseguiment dels objectius educatius previstos.
DES DE UN MARC NORMATIU.
L'administració educativa esmenta una sèrie de fins i intencions amb el propòsit d'ajudar a planificar i guiar l'acció docent.
En la LOMCE segueix la mateixa insistència de que s'ha d'instaurar les TIC a l'educació. Però en la Generalitat Valenciana, no s'ha desenvolupat la LOMCe per infantil, pero si per a primària.
Reial Decret 132/2010, pel qual es va establir els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments del segon cicle de l'educació infantil, l'educaciño primària i l'educació secundària. Ressalta la gran importància de les tecnologies com part del seu entorn, per tant els nens i nenes han de saber identificar-les en les seves vides, s'han d'interessar per el seu coneixement i el seu ùs.
Amés, resalten l'importàcia de que hagi recursos tecnológics sufiients i de qualitat per a tots els alumnes i tots els espais educatius.
Competències bàsiques.
Dins del Marc Europeu s'identifiquen 8 competències bàsiques i una d'elles és "tractament de la informació i competència digital"
- Participació del alumnat.
- Organització del centre.
- Normes de règim intern.
- Metodologies.
- Recursos didàctics.
- Acció tutorial.
- Activitats.
La LOMCE redueix a 7 les competencies básiques:
- Comunicació llingüística.
- Competència matemàtica i competències bàsiques en ciència i tecnologia CMCT.
- Competència digital.
- Aprendre a aprendre.
- Competències socials i cíviques.
- Sentit de la iniciativa i esperit emprenedor SIE.
- Consciència i expressions culturals CEC.
Coordinador/a de les TIC
Dins de la Resolució de la Generalitat Valenciana s'especificia:
- El director o directora del centre efectuarà la proposta del coordinador o coordinadoa de les tecnologies de la informació i comunicació.
- Haurà de realitzar una sèrie de tasques:
- Coordinar i optimitzar l'ús de les TIC al centre, dinamitzant la seua integració curricular.
- Exercir la interlocució amb el Centre de Suport i Assistència informàtica.
- Confeccionar l'inventari de màquines, aplicacions amb llicència privativa, material informàtic i responsabilitzar-se que estiga disponible i en òptimes condicions d'utilització.
MODELS ORGANITZATIUS I CURRICULARS
Integració de les TIC i organització escolar.
Per a la organització escolar van a ser determinants:
- Estil d'organització i recursos.
- Característiques i peculiaritats.
- Funció que exercixen.
Aspectes organitzatius a tindre en compte per a la intrducció de les TIC:
- Sistema educatiu.
- Estructura de la institució.
- Context d'ensenyança-aprenentatge.
- Entorno del aula.
Amb les TIC apareixen nous llocs per a les activitats educatives i la formació de alumnes i professors/es, com els centres de recursos, l'aula de informàtica, el racó de l'ordinador, la pissarra electrónica i també apareixen formes de treball individual, cooperatiu, per projectes, a distancia..
Modalitats bàsiques de la organització dels mitjans.
- Tallers i racons: Suposa una selecció, organització i distribució dels materials i recursos.
- Els centres de recursos: Requerixen l'existència de responsables de mitjans audiovisuals en els centres.
- Els departaments d'activitats complementàries i extraescolars: Permeten el treball de l'alumnat en situacions flexibles d'agrupament.
Característiques que han de tindre els mitjans.
- Útils per a professors i alumnes.
- Fàcil maneig.
- Característiques tècniques adequades.
- Flexibilitat d'ús.
- Fàcil localització de material per a reparacions imanteniment.
- Utilitzar al màxim els materials digitalitzats.
CANVIS EN LES ORGANITZACIONS EDUCATIVES
A nivell de centre es produeix un canvi cap a una cultura cooperativa. Major col·laboració i comunicació entre els professors, sentiment d'unitat i major implicació del professorat.
Percepció de les TIC. El professorat perceben les TIC en l'educació des d'una ideologia reformista i tecnòcrata, i les consideren recursos valuosos.
Ús de les TIC a les escoles.
Ha suposat pocs canvis metodològics:
- Classes es tornen més actives i participatives.
- Aprenentatge autònom de l'alumnat.
- Adquisició de coneixements a través de treballs d'investigació.
En relació a la seguretat, el professorat està satisfet amb la seguretat, velocitat i estabilitat de la xarxa del centre, encara que ho està menys amb altres equips físics com CPUs, impressores, portàtitls, etc..
PLA TIC.
PLA TIC--- Pla Estratègic de la Generalitat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.
Objectiu. L'aprenentatge i l'ús del llenguatge de les Teconologies de la Informació i de la Comunicació (TIC)
TIC---- Eix transversal que ha d'articular durant tota l'estada del centre.
Punts estratègics.
- Administració innovadora, eficient i conscient.
- Serveis moderns, segurs, inlusius i integrats que facen realitat la transformació digital de l'Administració.
- L'enfortiment del sector TIC i la transformació del model productiu millorant l'atenció a la societat civil i la relació amb el món acadèmic.
CARACTERÍSTIQUES
- ORGANITZAT.
- OBJECTIUS CLARS.
- CONTEXTUALITZAT.
- VIABLE I FLEXIBLE.
- CONSENSUAT.
ELEMENTS
- Contextualització del Pla TIC
- Objectius generals.
- Estratègies per a la coordinació, difusió i elaboració en el centre.
- Organització de les infraestructures i recursos disponibles.
- Tractament de la informació i competència digital en la programació de l'aula.
ESTRATÈGIES PER AL SEU DESENVOLUPAMENT
Elaboració, la coordinació i la difusió en el centre. Crear un equi perquè coordine les TIC del centre.
TASQUES:
- d'elaboració, difusió i revisió.
- organitzatives
- dinamitzadores
- un altre tipus de tasca
L'organització de les infraestructures i recursos disponibles:
- Determinar el règim d'ús d'espais i recursos.
- Fer l'inventari dels recuros tecnològics disponibles.
- Organitzar la zona compartida de la xarxa Medusa.
Tractament de la informació i competència digital.
Les programacions de les diferents àrees obtindran el treball corresponent al tractament de la informació i la competència digital.
Què és? Les competències digitals són les habilitats per buscar, obtenir, procesar i comunicar la informació i transformar-la en coneixement.
Finalitat. És un instrument d'aprenentatge que destaca per tres conceptes bàsics:
- Aprendre "sobre" les TIC
- Aprendre "de" les TIC
- Aprendre "amb" les TIC
Subcompetències.
- Dimensió 1: Fuïdesa tecnològica.
- Dimensió 2: Ciutadania digital.
- Dimensió 3: Aprenentatge-Coneixement.
LES TIC EN LES AULES D'INFANTIL
Inici de les TIC. Als 2 anys.
Fomenten la participació activa en l'aprenentatge, no substituixen la manipulació i experimentació directa i respectar la seqüència des del més concret i proper a l'infant fins al més abstracte.
DIMENSIONS DE LA COMPETÈNCIA TIC
- EINA DE COMUNICACIÓ: Comparacions simples entre el telèfon i el correu.
- CONTROL I MODELITZACIÓ: Seguir les instruccions del docent.
- FORMES DE TREBALL: Permet el treball individual, en parelles o petit grup.
Les aules han d'estar equipades, utilitzar diferents programes convencionals per treballar la creativitat i donar prioritat al ritme individual de cada alumne en l'adiquisició de nous continguts.
ALTRES PLANS
PLA INTEGRA-TIC
- Ús de les TIc en un element integrador i innovador.
- Facilitar l'accés de tot el alumnat a les TIC.
- Aconseguir, per mitjà de les TIC, una integració millor i més fàcil i un amillora en la seua qualitat de vida.
- Facilitar el procés d'aprenentatge al alumnat que per algun otiu de salut no pot assistir al centre educatiu per un llarg periode de temps.
- Facilitar la integració de l'alumnat estranger al sistema educatiu.
PLA MÉS-TIC
- Generalitzar l'ús d'ingraestructures tecnològiques innovadores en els centres educatius dependents de la Generalitat.
- Crear aules d'informàtica.
- Reposar tot el material que queda obsolet.
ITACA
- Sistema d'informació centralitzat que connecta a tots els membres que formen part del sistema educatiu valencià.
- Més de 2.000 centres educatius, a més de 60.000 professors i a més de 700.000 alumnes.
- Cada alumne tindrà assignat un "Numero d'Identificació de l'Alumnat", el NIA.
EXPERIÈNCIES DE REFERÈNCIA
- FIRA SIMO 2017
- REALITAT VIRUAL: Simulació i recreació de nous espais per als alumnes.
FUENTE:http://bit.ly/2gTMywC
- SMILE AND LEARN
- EDUCACIÓ 3.0: Es tracta d'una revista que tracta de la innovació educativa, les noves tecnologies i metodologies, innovació docent, formació i recursos per al professorat.
- e-blackboard.
- NEXT
- IMPRESORES 3D
- ORLES EN MOVIMENT
Després hem fet el Kahoot i després de fer-ho, hem començat a fer la nostra Webquest.
Hem entrat en Google Sites, versió clàssica.
PER A SABER MÉS
INTRODUCIR TECNOLOGÍAS EN EL AULABIBLIOTECA INTELIGENTE
Ens llegim el pròxim dia. 👋👀💚
No hay comentarios:
Publicar un comentario