martes, 7 de noviembre de 2017

7. LA INFORMÀTICA I ELS MULTIMÈDIA: LA SEUA UTILITZACIÓ EN EDUCACIÓ INFANTIL

Què hi ha de nou amics?!🐰🐇

Hui els nostres companys ens han parlat de la informàtica i els multimèdia i la uilització en l'Educació Infantil.

COMENCEM 👏

Disseny de les TIC té cuatre etapes : d'análisis de la situació, d'especificació, pla i temporalització, de documentació, de guionització. La segona i la tercera etapa es complementen.

PRODUCCIÓ I POSTPRODUCCIÓ

En el cas dels multimèdia:
PRODUCCIÓ: realització per unitats dels seus diferents elements:video, imatges, textos...
POSTPRODUCCIÓ: combinació de les diferents unitats produïdes.

AVALUACIÓ

Hi ha tres tipus:
  • Avaluació pels productors (interna)
  • Juici pels experts (interna)
  • Avaluació "per" i "des de" els usuaris (externa)

INCORPORACIÓ DE LA INFORMÀTICA A L'AULA

El fi es la comprensió de la importància de la informàtica, adquisició dels coneixements necesaris i capacitació digital.
El medi es convertir l'ordinador en un instrument d'aprenentatge i d'ajuda.

ETAPAS ABANS DE UTILITZAR L'ORDINADOR COM FERRAMENTA D'APRENENTATGE

  • ENTRADA
  • ADOPCIÓ
  • ADAPTACIÓ
  • APROPIACIÓ
  • INVENCIÓ

 RACÓ DE L'ORDINADOR

Ha d'estar sempre en un lloc on el professor puga veure el que estan fent sense perdre de vista a la resta dels alumnes i en unlloc on no distraga a la resta d'alumnes. Podria ser individual, per parelles o per grups.

SOFTWARE MULTIMEDIA

És un conjunt de multimèdia desarrollats per a crear continguts i millorar els materials visuals i d'audio.

Per a qué s'utilitza? Com el seu propi nom indica, el "SOFTWARE" multimèdia permet treballar amb diversos tipus de mitjans al mateix temps.

PRESENTACIONS MULTIMÈDIA

Són documents que incorporen diferents recursos tal com la imatge estática, imatge en moviment, els sons, videos o el text. Permet expressar un contingut a una audiència determinada.
Han de ser senzilles, flexibles i veràtiles, sense excés de animacions, seguint un nucli semàntic, format del text adequat i colorides.
Han de integrar un tot coherent, donar informació a l'usuari en temps real, permés la interactivitat entre l'usuari i el programa.

Amb un enfocament més educatiu, les característiques desitjables són:
  • Fàcils d'usar i autoexplicativas
  • Motivadoras
  • Versàtiles
  • Fomentadoras de l'activitat constructivista de l'alumnat.
Com es clasifiquen?
  • Tutorials
  • Bases de dades
  • Constructors
  • Eines
  • Simuladors

 INNOVACIONS I BENEFICIS DEL MULTIMÈDIA A LA EDUCACIÓ


Qualitats dels multimèdia educatius:
  • Interactivitat
  • Ramificació
  • Transparència
  • Navegació
  • Interconexió

IMPORTÀNCIA EN EL PROCÉS D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE

  • Millora l'aprenentatge
  • Incrementa la retenció
  • Augmenta la motivació
  • Facilita la percepció d'elements no verbals
  • Permet documentar i reforçar les explicacions
  • Possiblilita les adaptacions

 MITJÀ INFORMÀTIC


Per a planificar les activitats hem de considerar el tipus de dinàmica de classe que podem plantejar, el moment en què volem utilitzar-la, per a què vull incloure-la en les meues classes i què pretenc que faça l'alumne amb el seu ús.

REQUISITS FORMATIUS NECESSARIS PER AL DOCENT

  1. Familiaritzat amb el software
  2. Programes probats i revisats
  3. Informat novetat sector informàtic
  4. Revisar nous programes informàtics

CARACTERÍSTIQUES DELS CONTINGUTS


Segon va avançant la edat dels xiquets, avancen la complexitat de la resolució de tasques, si presenten o no la teoria juntament amb la pràctica, permetre la selecció de diferents nivells de dificultat o de coneixement.


Després hem fet el Kahoot i hem continuat fent la Webquest.

PER A SABER MÉS

Actividades para educación infantil
Actividades con Software



Ens llegim el pròxim dia!👀💙

No hay comentarios:

Publicar un comentario