De nou les nostres companys ens van explicar la incorporació als escenaris educatius de la pissarra digital.
La pissarra tradicional (1800), primera eina de l'enssenyança revolucionaria.
Un referent de les noves aules digitals del segle XXI, usades per tots els docents i els seus alumnes.
Gran canvi en els modes de maximitzar el aprenentatge digital i les oportunitats que aporten al àmbit educatiu.
La pissarra digital és composta per un ordinador, un videoprojector i una pissarra blanca, podem interactuar amb el ratolí, el teclat.. té una superficie blanca, una pantalla de projecció o una pared blanca.
Pissarra digital interactiva té com components un ordinador, un videoprojector i una pissarra blanca amb n dispositiu de control de punter, podem interactuar directament sobre la pissarra y té una superficie com una pissara blanca amb el dispositiu dins d'aquesta.
Avantatges de las PDI
- Animar als docents a utilitzar les TIC
- Ampliar l'ús del e-learning.
- Facilitar l'elaboració de les presentacions.
- Permetre crear materials d'aprenentatge.
- Permetre als alumnes intervenir i participar a classe.
- Interacció entre alumnes i professors.
- Atenció dels alumnes.
- Desenvolupament de la cooperació i de la participació.
Inconvenients de las PDI
- Elevat preu de la PDI i del seu mantenient.
- Més fàcil de ser danyada.
- Projecció frontal
- En una possició massa alta per als xiquets.
FUNCIONAMENT DE LA PDI
Les PDI estan compostes per 4 components:
- ordinador
- videoprofector
- software adecuat
- pantalla
Membrana resistent
- Superfície suau i flexible.
- Panell de dues capes separades.
- Podem utilitzar els dits, retoladors, etc..
- Detecta el moviment de l'objecte que sobre la superficie.
ELECTROMAGNÈTICA
- Superficie dura
- Requereixen retoladors especials
- Promethean
ULTRASONS-INFRAJORA
- Al entrar en contacte amb ella, envia dos senyals pel sincronisme.
- Dues receptors als costats de la PDI reben aquestes senyals.
INNOVACIONS EN EL PROCÉS D'ENSENYAÇA-APRENENTEATGE AMB LA INCLUSIÓ DE LA PRISSARRA DIGITAL AL AULA.
- aprenentatge més actiu i participatiu.
- aprenentatge prolongat
PRINIPIS DIDÀCTICS DEL ÚS DE LA PISSARRA DIGITAL
- Flexibilitat en la interacció.
- Participació.
- Aprenentatge col·laboratiu.
- Utilització de recursos variats.
ACTIVITATS AMB LA PISSARRA DIGITAL
podem treballar:
- L'atenció i la memòria
- El pensament lògic-matemàtic
La implicació dels alumnes indica que hi ha tres teories del aprenentatge: Constructivisme, aprenentatge actiu, ensenyament per a tota la classe.
Motivació i assistència a classe
Hi ha dos formes de motiviació: Intrínseca i extrínseca.
Ajudant als que ho necessiten
Aspectes positius:
- Sense deficiències visuals
- Poca visió
- Discapacitat auditiva
- Algun tipus de discapacitat
EL REPÀS I LA RETENCIÓ DELS ALUMNES
- Alguns almunes no retenen bé la informació
L'us de la PDI com suport en el repàs i retenció.
- Les lliçons són més fàcils de recordar
- Augmentant les possibilitats de retenció
- Les activitats es poden imprimir o enviar per e-mail
LA FORMACIÓ DEL MESTRE
- l'ús eficaç de la tecnologia per professors és essencial per millorar l'aprenentatge del alumnes.
La millora en la preparació del mestre gràcies a les pissarres digitals interactives.
- Són fàcils d'utilitzar pels mestres i els xiquets.
- Actituts i comportaments positius en els almunes que motiven als mestres a incorporar i desenvolupar recursos electrònics
- Els mestres poden guardar anotacions per a la següent clsse o curs
NOVES FORMES D'AVALUAR A TRÀVES DE LA PISSARRA DIGITAL.
- Sistema de avaluació interactiva.
- Permet als alumnes respondre a l'avaluació i altres preguntes plantejades en la pissarra digital.
- Els resultats es traduixen a un gràfic.
Perquè s'usa el sistema de avaluació interactiva
- Recolzar una gran varietat d'activitats en classe.
- Avaluar el nivell de coneixements dels alumnes.
PER A SABER MÉS
Després les nostres companys han fet una demostració amb una pissarra digital a classe.
Ens llegim el pròxim dia.👀💜
No hay comentarios:
Publicar un comentario