jueves, 9 de noviembre de 2017

8. LA IMATGE FIXA EN L'ENSENYANÇA

Qué hi ha de nou amics?!!!🐰🐇

Els nostres companys ens han explicat el tema de la imatge fixa en l'ensenyança.

INTRODUCCIÓ


La imatge està molt present en el nostre dia a dia. És un bon recurs per al desenvolupament de l'activitat en les aules. Es pot utilitzar amb fins pedagògics.
És molt important l'alfabetització visual.

CANVIS QUE S'HAN PRODUÏT EN L'EDUCACIÓ GRÀCIES A LES TIC ON S'INCLOU LA IMATGE FIXA


La imatge fixa és una de les activitats més antigues de l'èsser humà. És un recurs que té una evolució constant i amb l'aparició de les TIC s'han donat moltes facilitats per a obtenir molts recursos gràfics.


L'ALFABETITZACIÓ VISUAL



L'alfabetització visual és la capacitat d'entendre i usar imatges, incloent l'habilitat de pensar, aprendre i expresar-se en termes d'imatges.
Les imatges més adequades per a permitit l'alfabetització visual dels xiquets i xiquetes són aquelles que contenen familiaritat, usabilitat, impacte i interpretació múltiple.

AVANTATGES:


  • Desenvolupar l'agudesa visual i la capacitat expressiva.
  • Promoure respostes diferents a la natural, dels gustos i de les preferències personals.
  • Desenvolupar criteris per a valorar una manifestació exterior.
  • Logra una meta-visió.
  • Desenvolupa una major intel·ligència visual
En conclusió desarrpññar ñes jaboñotats: Crítica, d'exploració i de reflexió.


STORYTELLING


És un terme novedós també conegut com narrativa digital. És una producció creada de forma digital amb la intenció de comparti-la o narrar-la.


AVANTATGES
  • Permet explorar noves formes expressives de manera creativa.
  • Existeixen moltes aplicacions i webs senzilles i gratuïtes
  • Ofereix molt médis expressius.
  • Es pot treballar amb imatges, vídeos, gravacions de veu, música..
  • Amplia les capacitats expressives del storytelling tradicional.


MURALS, FOTONOVEL·LES I PÒSTERS


Són recursos de la imatge fixa, però cada una d'elles té una funció diferent i unes característiques pròpies.


Els murals digitals són pòsters en els que poden incloure textos, imatges, vídeos, enllaços a pàgines web. 
Els beneficis són:
  • Introduir temes d'interès.
  • Crear activitats col·laboratives.
Els elements que els formen són:
  • Títol
  • Àrea editable
  • Gonts utilitzades
  • Autoria de l'obra
Els fotonovel·les són la unió d'imatges i textos relacionats amb cada una d'elles, ja siga a través de peu de foto, bocadillos o cartells explicatius. Els elements que el componen són la maqueta, les vinyetes i els bocadillos.
Els beneficis són:
  • Desenvolupar habilitats
  • Comprendre e interpretar representacions de la realitat
  • Intercanviar opinions sobre el que transmet l'autor
  • Revisar i reforçar els conceptes estudiats
  • Utilitzar un tipus d'aprenentatge creatiu i participatiu.

COM DISSENYAR, CRAR I PRESENTAR PÒSTERS, MURALS I FOTONOVEL·LES


PROCÉS DE DISSENY

  1. Planificació del treball repartiment i calendari.
  2. Búsqueda i sintesi de la informació.
  3. Disseny i publicació.
  4. Avaluació.


PROCÉS DE CREACIÓ

  1. Creació del guió, esborrany o sinopsi (seleccionem les idees que volem plasmar en l'esborrany, realitzem un esquema, redactem les idees centrals i correcció de l'ortografía i la gramàtica.)
  2. Muntatge
  3. Publicació (SlideShare, en un blog i també el podem imprimir)

PAPER DE LA FOTOGRAFIA


Les fotografies són el missatge principal que volem transmetre a l'hora de crear un póster, mural o fotonovel·la.
http://bit.ly/2jexn5m


APLICACIONS PER A CREAR P`STERS I MURALS DIGITALS



PER A CREAR PÓSTERS I MURALS DIGITALS MÉS ELABORATS

Glogster--- Permet gravar amb micròfon i webcam, gran varietat d'estils de disseny, els glogs són fàcils d'elaborar, es fomenta la creativitat.

Glogster edu s'ha fet per l'educació.

COM CREAR FOTONOVEL·LES PAS A PAS


Llenguatge:
  • Fotograma (Unitat bàsica)
  • Llenguatge verbal (En forma de cartells per a enllaçar la història)
  • Tamany i format (Trencar amb la monotonia.
 Recomanacions per a l'aula→ Evitar estereotips
                                             → Història creada per els alumnes
                                             → Treballar conjuntament

Per què hem de crear fotonovel·les? Perque solen emprar un llenguatge senzill i sòn fàcils de crear i disseyar. També podem introduïr-les en cualquier projecte i podem fomentar la motivació dels alumnes.

APLICACIÓ D'AQUESTOS RECURSOS A L'AULA


Pòsters: A l'aula d'infantil, podrien utilitzar els pòsters per a introduir les unitats didàctiques o les celegbracions especials.

Fotonovel·les: Poden ser recursos molt útils per a transmetre valors, contar històries o inclús crear les nostres pròpies.

Murals: Podrien utilitzar els murals digitals com a suport per a explicar unitats didàctiques, per a ensenyar als pares el que hem treballar a classe, o inclús fer murals col·laboratius amb ells.

Digital storytelling: També ens permet treballar continguts, normes, valors.. com ocorre en el storytelling tradicional.
    Licéncia de YouTube estándar.

PER A SABER MÉS


Si voleu saber com es fa una fotonovel·la, ací vos deixe un vídeo on ho explica molt bé.


Per a finalitzar, hem fet el Kahoot.

Ens llegim el pròxim dia. 👀💚


No hay comentarios:

Publicar un comentario