Qué hi ha de nou amics?!!!🐰🐇
Els nostres companys ens han explicat el tema de la imatge fixa en l'ensenyança.
INTRODUCCIÓ
La imatge està molt present en el nostre dia a dia. És un bon recurs per al desenvolupament de l'activitat en les aules. Es pot utilitzar amb fins pedagògics.
És molt important l'alfabetització visual.
CANVIS QUE S'HAN PRODUÏT EN L'EDUCACIÓ GRÀCIES A LES TIC ON S'INCLOU LA IMATGE FIXA
La imatge fixa és una de les activitats més antigues de l'èsser humà. És un recurs que té una evolució constant i amb l'aparició de les TIC s'han donat moltes facilitats per a obtenir molts recursos gràfics.
L'ALFABETITZACIÓ VISUAL
L'alfabetització visual és la capacitat d'entendre i usar imatges, incloent l'habilitat de pensar, aprendre i expresar-se en termes d'imatges.
Les imatges més adequades per a permitit l'alfabetització visual dels xiquets i xiquetes són aquelles que contenen familiaritat, usabilitat, impacte i interpretació múltiple.
AVANTATGES:
- Desenvolupar l'agudesa visual i la capacitat expressiva.
- Promoure respostes diferents a la natural, dels gustos i de les preferències personals.
- Desenvolupar criteris per a valorar una manifestació exterior.
- Logra una meta-visió.
- Desenvolupa una major intel·ligència visual
En conclusió desarrpññar ñes jaboñotats: Crítica, d'exploració i de reflexió.
STORYTELLING
És un terme novedós també conegut com narrativa digital. És una producció creada de forma digital amb la intenció de comparti-la o narrar-la.
AVANTATGES
- Permet explorar noves formes expressives de manera creativa.
- Existeixen moltes aplicacions i webs senzilles i gratuïtes
- Ofereix molt médis expressius.
- Es pot treballar amb imatges, vídeos, gravacions de veu, música..
- Amplia les capacitats expressives del storytelling tradicional.
MURALS, FOTONOVEL·LES I PÒSTERS
Són recursos de la imatge fixa, però cada una d'elles té una funció diferent i unes característiques pròpies.
Els murals digitals són pòsters en els que poden incloure textos, imatges, vídeos, enllaços a pàgines web.
Els beneficis són:
- Introduir temes d'interès.
- Crear activitats col·laboratives.
Els elements que els formen són:
- Títol
- Àrea editable
- Gonts utilitzades
- Autoria de l'obra
Els fotonovel·les són la unió d'imatges i textos relacionats amb cada una d'elles, ja siga a través de peu de foto, bocadillos o cartells explicatius. Els elements que el componen són la maqueta, les vinyetes i els bocadillos.
Els beneficis són:
- Desenvolupar habilitats
- Comprendre e interpretar representacions de la realitat
- Intercanviar opinions sobre el que transmet l'autor
- Revisar i reforçar els conceptes estudiats
- Utilitzar un tipus d'aprenentatge creatiu i participatiu.
COM DISSENYAR, CRAR I PRESENTAR PÒSTERS, MURALS I FOTONOVEL·LES
PROCÉS DE DISSENY
- Planificació del treball repartiment i calendari.
- Búsqueda i sintesi de la informació.
- Disseny i publicació.
- Avaluació.
PROCÉS DE CREACIÓ
- Creació del guió, esborrany o sinopsi (seleccionem les idees que volem plasmar en l'esborrany, realitzem un esquema, redactem les idees centrals i correcció de l'ortografía i la gramàtica.)
- Muntatge
- Publicació (SlideShare, en un blog i també el podem imprimir)
PAPER DE LA FOTOGRAFIA
Les fotografies són el missatge principal que volem transmetre a l'hora de crear un póster, mural o fotonovel·la.
http://bit.ly/2jexn5m |
APLICACIONS PER A CREAR P`STERS I MURALS DIGITALS
- LINOIT
- PADLET
- POSTERAZOR
- KOOWALL
- MURAL.LY
- AUTOMOTIVATOR
PER A CREAR PÓSTERS I MURALS DIGITALS MÉS ELABORATS
Glogster--- Permet gravar amb micròfon i webcam, gran varietat d'estils de disseny, els glogs són fàcils d'elaborar, es fomenta la creativitat.
Glogster edu s'ha fet per l'educació.
COM CREAR FOTONOVEL·LES PAS A PAS
Llenguatge:
- Fotograma (Unitat bàsica)
- Llenguatge verbal (En forma de cartells per a enllaçar la història)
- Tamany i format (Trencar amb la monotonia.
Recomanacions per a l'aula→ Evitar estereotips
→ Història creada per els alumnes
→ Treballar conjuntament
Per què hem de crear fotonovel·les? Perque solen emprar un llenguatge senzill i sòn fàcils de crear i disseyar. També podem introduïr-les en cualquier projecte i podem fomentar la motivació dels alumnes.
→ Història creada per els alumnes
→ Treballar conjuntament
Per què hem de crear fotonovel·les? Perque solen emprar un llenguatge senzill i sòn fàcils de crear i disseyar. També podem introduïr-les en cualquier projecte i podem fomentar la motivació dels alumnes.
APLICACIÓ D'AQUESTOS RECURSOS A L'AULA
Pòsters: A l'aula d'infantil, podrien utilitzar els pòsters per a introduir les unitats didàctiques o les celegbracions especials.
Fotonovel·les: Poden ser recursos molt útils per a transmetre valors, contar històries o inclús crear les nostres pròpies.
Murals: Podrien utilitzar els murals digitals com a suport per a explicar unitats didàctiques, per a ensenyar als pares el que hem treballar a classe, o inclús fer murals col·laboratius amb ells.
Digital storytelling: També ens permet treballar continguts, normes, valors.. com ocorre en el storytelling tradicional.
Licéncia de YouTube estándar.
PER A SABER MÉS
Si voleu saber com es fa una fotonovel·la, ací vos deixe un vídeo on ho explica molt bé.
Per a finalitzar, hem fet el Kahoot.
Ens llegim el pròxim dia. 👀💚
No hay comentarios:
Publicar un comentario