martes, 21 de noviembre de 2017

11. MOBILE LEARNING I LES APLICACIONS MÒBILS A L'EDUCACIÓ

Hola a tots de nou!!

Els nostres companys ens han explicat les aplicacions mòbiles a l'educació infantil

El naixement del telèfon intel·ligen va ser el 29 de juny de 2007. Tèlefon intel·ligent multimèdia amb connexió a Internet, pantalla tàctil i escassos botons físics.


Es denomina aprenentatge M-Learning a una metodologia d'ensenyament i aprenentatge valent-se de l'ús de xicotets i maniobrables dispositius mòbils, com ara telèfons mòbils, agendes electròniques, tables PC.. i tot dispositiu de mà que tinga alguna forma de connectivitat sense fils.


 CARACTERÍSTIQUES


  • Ritme propi d'aprenentatge.
  • Formació en moment necessari.
  • Combinació de diferents tipus de materials.
  • Flexible.
  • Reducció del temps de formaciño.
  • Interactiva.
  • Utilització al lloc de treball.
  • Autoprenentatge.
  • Realització de propostes col·laboratives.
  • Aprenentatge objectiu..
  • Tecnologia motivadora.
AVANTATGES

  • Aprenentatge en qualsevol context.
  • Motivació de l'alumne positiva.
  • L'alumne apén jugant.
  • Interacció entre el professorat i l'alumne.
  • Té elements audiovisuals atratius.
  • Accés a la nova informació de manera immediata.
  • Entornn d'aprenentatge adaptat als alumnes amb n.e.e.
  • Espais per al treball col·laboratiu.
  • Aprenentatge més vivencial.
  • Afavoreix l'autonomía.
INCONVENIENTS

  • Mida de la pantalla.
  • La duració de la bateria.
  • Dependència.
  • Accés a contingut no permès.
  • Provoca mal a la vista.
  • Obesitat.
  • Retard en l'escriptura.


Les aplicacions moviles son xicotets programes informàtics per a dispositius mòbils que s'instal·len per donar suport i permetre interactuar amb arxius d'un ordinador o que ens permeten fer funcions extra amb els nostres mòbils..


Les APPS funcionen en telèfons intel·ligents, tablets i altres, están disponibles en plataformes de distribució d'aplicacions. Hi ha Apps per a cada tipus d'interès o esforç. Fàcil econòmica personalització d'un dispositiu.

DIFERÈNCIES ENTRE APLICACIÓ I WEB MÒBILS

APPS

  • Descàrrega i instal·lació.
  • S'adapten a tots els dispositius mòbils.
  • Pot accedir a certes habilitats del telèfon.
WEB
  • Internet o navegador.
  • No totes es veuen correctament.
  • No permet connectar-se amb altres característiques del dispositiu.

Alguns exemples d'aplicacions educatives són: Writing Wizard, Loopimal, La oruga glotona, Endless Spanish, Smartick, Planeta Geo, Animatch, etc..

CÓM TRIAR UNA APLICACIÓ?

Segon la utilitat (fàcils d'utilitzar, simples, maneig senzill.), i segon si están obertes (executar-se en qualsevol dispositiu.).
També segon el disseny:

  • La informació rellevant ha d'estar en la part de dalt, sense espais en blanc innecessaris i continguts massa vistosos.
  • Cal considerar que l'usuari és mòbil, de manera que s'han d'evitar la publicitat, els continguts poc rellevants o els passos inneccessaris.
  • La navegació ha de ser fàcil i ràpida.
  • És important que l'aplicació resulte intuïtiva a més d'atractiva.


PER A CREAR APPS

https://www.youtube.com/watch?v=4Tfu05AyCt0

https://www.youtube.com/watch?v=7a-o3IrSoB4

PRINCIPIS DIDACTIC PER A UTILITZAR EL MÒBIL A L'AULA


  • Es disposa d'un dispositiu mòbil.
  • Tenir en compte la connectivitat.
  • Tenir un "bon núvol".
  • Considerar la mobilitat, la concentració i el grau de dificultat.
  • Curiositat, iniciativa i autonomia.
  • Planificació docent prèvia.
  • El punt de partida sempre pedagògic.
  • Implantació gradual.
  • Senzillesa.
  • Interconnexió amb la resta d'aprententatges.
  • Activitats orientades a l'acció.

EXPERIENCIES D'UTILITZACIÓ DEL MÒBIL A L'AULA

https://www.youtube.com/watch?v=YGzqp5R8oFU

https://www.youtube.com/watch?v=MldsIiSMWVA

Després hem fet el Kahoot i hem fet la pràctica del vídeo.

Ens llegim el pròxim dia.👀💜

No hay comentarios:

Publicar un comentario