Els nostres companys ens han explicat les aplicacions mòbiles a l'educació infantil
El naixement del telèfon intel·ligen va ser el 29 de juny de 2007. Tèlefon intel·ligent multimèdia amb connexió a Internet, pantalla tàctil i escassos botons físics.
Es denomina aprenentatge M-Learning a una metodologia d'ensenyament i aprenentatge valent-se de l'ús de xicotets i maniobrables dispositius mòbils, com ara telèfons mòbils, agendes electròniques, tables PC.. i tot dispositiu de mà que tinga alguna forma de connectivitat sense fils.
CARACTERÍSTIQUES
- Ritme propi d'aprenentatge.
- Formació en moment necessari.
- Combinació de diferents tipus de materials.
- Flexible.
- Reducció del temps de formaciño.
- Interactiva.
- Utilització al lloc de treball.
- Autoprenentatge.
- Realització de propostes col·laboratives.
- Aprenentatge objectiu..
- Tecnologia motivadora.
AVANTATGES
- Aprenentatge en qualsevol context.
- Motivació de l'alumne positiva.
- L'alumne apén jugant.
- Interacció entre el professorat i l'alumne.
- Té elements audiovisuals atratius.
- Accés a la nova informació de manera immediata.
- Entornn d'aprenentatge adaptat als alumnes amb n.e.e.
- Espais per al treball col·laboratiu.
- Aprenentatge més vivencial.
- Afavoreix l'autonomía.
INCONVENIENTS
- Mida de la pantalla.
- La duració de la bateria.
- Dependència.
- Accés a contingut no permès.
- Provoca mal a la vista.
- Obesitat.
- Retard en l'escriptura.
Les aplicacions moviles son xicotets programes informàtics per a dispositius mòbils que s'instal·len per donar suport i permetre interactuar amb arxius d'un ordinador o que ens permeten fer funcions extra amb els nostres mòbils..
Les APPS funcionen en telèfons intel·ligents, tablets i altres, están disponibles en plataformes de distribució d'aplicacions. Hi ha Apps per a cada tipus d'interès o esforç. Fàcil econòmica personalització d'un dispositiu.
DIFERÈNCIES ENTRE APLICACIÓ I WEB MÒBILS
APPS
- Descàrrega i instal·lació.
- S'adapten a tots els dispositius mòbils.
- Pot accedir a certes habilitats del telèfon.
WEB
- Internet o navegador.
- No totes es veuen correctament.
- No permet connectar-se amb altres característiques del dispositiu.
Alguns exemples d'aplicacions educatives són: Writing Wizard, Loopimal, La oruga glotona, Endless Spanish, Smartick, Planeta Geo, Animatch, etc..
CÓM TRIAR UNA APLICACIÓ?
Segon la utilitat (fàcils d'utilitzar, simples, maneig senzill.), i segon si están obertes (executar-se en qualsevol dispositiu.).
També segon el disseny:
- La informació rellevant ha d'estar en la part de dalt, sense espais en blanc innecessaris i continguts massa vistosos.
- Cal considerar que l'usuari és mòbil, de manera que s'han d'evitar la publicitat, els continguts poc rellevants o els passos inneccessaris.
- La navegació ha de ser fàcil i ràpida.
- És important que l'aplicació resulte intuïtiva a més d'atractiva.
PER A CREAR APPS
https://www.youtube.com/watch?v=4Tfu05AyCt0
https://www.youtube.com/watch?v=7a-o3IrSoB4
PRINCIPIS DIDACTIC PER A UTILITZAR EL MÒBIL A L'AULA
- Es disposa d'un dispositiu mòbil.
- Tenir en compte la connectivitat.
- Tenir un "bon núvol".
- Considerar la mobilitat, la concentració i el grau de dificultat.
- Curiositat, iniciativa i autonomia.
- Planificació docent prèvia.
- El punt de partida sempre pedagògic.
- Implantació gradual.
- Senzillesa.
- Interconnexió amb la resta d'aprententatges.
- Activitats orientades a l'acció.
EXPERIENCIES D'UTILITZACIÓ DEL MÒBIL A L'AULA
https://www.youtube.com/watch?v=YGzqp5R8oFU
https://www.youtube.com/watch?v=MldsIiSMWVA
Després hem fet el Kahoot i hem fet la pràctica del vídeo.
Ens llegim el pròxim dia.👀💜
No hay comentarios:
Publicar un comentario